Katarzyna Wesołowska
akompaniament basso continuo

Katarzyna Wesołowska

Klawesynistka i pianistka. Wykładowczyni w Katedrze Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, którą ukończyła w klasie klawesynu prof. Urszuli Bartkiewicz (dyplom z wyróżnieniem) oraz w klasie fortepianu prof. Marii Murawskiej. Doskonaliła swoje umiejętności w zakresie gry na klawesynie, fortepianie oraz fortepianie historycznym na kursach mistrzowskich w kraju i za granicą pod kierunkiem wybitnych specjalistów, takich jak Andreas Staier, Nicholas Parle, Barbara Maria Willi, Aline Zylberajch, Dina Yoffe, Robert Levin, Tobias Koch, Geoffrey Govier. Jest także absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie - uzyskała dyplom licencjacki na Wydziale Scenografii.

Jest stypendystką programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska, Prezydenta Miasta Bydgoszczy i Prezydenta Miasta Szczecina. W 2023 wykonała solowy recital klawesynowy w ramach 62. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień. Występowała także jako solistka podczas festiwali: Nowa Muzyka, Toruński Festiwal Nauki i Sztuki, Festiwal Muzyki Cichej, Generator Nadziei. W swoim dorobku ma także prawykonania muzyki współczesnej. W ramach stypendium Prezydenta Miasta Bydgoszczy zrealizowała swój projekt Klawesyn, pianoforte, fortepian - recital na trzech instrumentach historycznych w Pałacu Nowym w Ostromecku we współpracy z Kolekcją Zabytkowych Fortepianów im. Andrzeja Szwalbego.

Chętnie angażuje się w projekty interdyscyplinarne, łączące muzykę, teatr i sztuki wizualne. Nagrywała dla Polskiego Radia muzykę do słuchowisk i udzielała konsultacji pianistycznych do filmu Śniegu już nigdy nie będzie (reż. M. Szumowska), wykonywała także na żywo muzykę do spektakli teatralnych. Jako pianistka i scenograf jednocześnie zrealizowała swój autorski projekt Koncert-Instalacja „Polifonie/Poliwizje” w Ośrodku Praktyk Teatralnych Gardzienice (w ramach Festiwalu Generator Nadziei) - przedsięwzięcie jednoczące warstwę muzyczną i wizualną poprzez wykonanie muzyki J.S. Bacha w abstrakcyjnej przestrzeni scenograficznej.

Skip to content