XV Letnie Kursy Metodyczne Muzyki Dawnej 2021!
XV Letnie Kursy Metodyczne Muzyki Dawnej w 2021 roku Drodzy Uczestnicy i Przyjaciele LKMMD! Z wielką radością pragniemy Was […]
XV Letnie Kursy Metodyczne Muzyki Dawnej w 2021 roku Drodzy Uczestnicy i Przyjaciele LKMMD! Z wielką radością pragniemy Was […]
Jakie są Twoje wrażenia z XIV Letnich Kursów Metodycznych Muzyki Dawnej? W tym roku kursy odbyły się zupełnie inaczej […]
Romana Agnel Suita w tańcu dworskim Tematem prezentacji jest suita taneczna, jej źródła i przykłady w różnych okresach od […]
Ewa Biały Poradnik antytremiarski Wykład prezentuje kilka perspektyw widzenia tremy i logiczne rozwiązania. Czym jest trema dla młodego muzyka, czym dla jego nauczyciela, czym dla […]
Karolina Koślacz Problemy techniczno-wykonawcze początkującego gambisty. Celem wykładu jest przedstawienie właściwej postawy przy instrumencie oraz prawidłowej techniki gambowej. Pozwoli to […]
dr Dorota Zimna Reguła oktawy i jej użyteczność w nauce improwizacji Celem wykładu jest prezentacja tzw. reguły oktawy występującej […]
dr hab. Ewa Mrowca i dr Jakub Kościukiewicz Basso continuo. Co to właściwie jest to basso continuo? Celem wykładu […]
dr Maria Erdman Jak dobrze grać na klawikordzie – według C. Ph. E. Bacha i E. W. Wolfa Kurs […]
Michał Koszel O intonacji i regulacji klawesynu Wykład prezentuje konstrukcyjne podstawy funkcjonowania mechanizmu klawesynu, z podaniem ogólnych standardów dotyczących […]
Jacek Guzowski Strojenie klawesynu, (dawne) temperacje Pierwsza próba strojenia klawesynu zgodnie z kołem kwintowym – prezentacja komatu pitagorejskiego: kilka teoretycznych opisów analiza […]